بررسی هیوندای توسان، النترا و اکسنت کرمان موتور – دیجیاتو – پوسته وردپرس فروشگاهی

پنجشنبه گذشته بود که شرکت کرمان موتور به عنوان نمایندگی شرکت هیوندای کره جنوبی در زمینه مونتاژ و واردات محصولات این شرکت به ایران، شرایطی را برای خبرنگاران در محل پارکینگ این شرکت فراهم کرد تا در مسیری از پیش تعیین شده به همراه راهنمای شرکت پشت فرمان سه محصول هیوندای یعنی اکسنت، توسان و النترا بنشینند
مکانیزم فرمان خودرو از نوع برقی با تنظیم ارتفاع به صورت دستی است و النترا در هر چهار چرخ از ترمز های دیسکی بهره می برد. تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع CTBA یا همان یک تکه انتخاب شده است.

چرخ ها نیز به رینگ ۱۷ اینچی مجهز شده اند. از تجهیزات می توان به گرمکن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، ۶ بلندگو، کیلومتر شمار، صندلی چرمی، دوربین دید عقب و…اشاره کرد.

اولین خودرویی که پشت آن نشستیم مدل النترا بود که قرار است در سال ۹۷ توسط شرکت کرمان موتور در ایران مونتاژ شود و با قیمتی مناسبت تر (۱۴۷ میلیون تومان) عرضه شود.

پس از توضیح در مورد خودرو ها توسط کارشناس شرکت و قوانین مربوط به این تست درایو، خبرنگاران فرصت یافتند تا دقایقی را به بررسی هیوندای النترا، اکسنت و توسان بپردازند.

با این وجود باید امیدوار بود که در سال ۹۷ شرایط عرضه این خودروها در بازار ایران منظم تر شود و شرکت کرمان موتور بتواند با ارائه محصولات به روز با آپشن های رفاهی مناسب و قیمت گذاری رقابتی، شرایط فعلی بازار را به نفع مشتریان تغییر دهد.

در پایان نوبت به کراس اوور سایز متوسط هیوندای، یعنی توسان بود. توسان در نسل های مختلفی در ایران عرضه شده است و موفقیت بسیار خوبی را در زمینه فروش تجربه کرده است. اما مدل فعلی و نسل فعلی آن به دلیل موتور کوچک ۲ لیتری و افزایش قیمت قابل توجه نسبه به نسل قبلی، شانس چندانی برای عرض اندام در بازار پیدا نکرده است.

اما در بخش تعلیق عقب توسان به سیستم تعلیق چندگانه موسوم به مولتی لینک مجهز شده است. کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و تهویه سرنشینان عقب، سقف پانوراما، استارت دکمه ای، گردش چراغ های جلو، سیستم صوتی با صفحه نمایش ۸ اینچی، تنظیم صندلی برقی راننده و سرنشین جلو و…از امکانات شاخص توسان به شمار می رود. گرچه حذف امکانات ریز اما کاربردی همچون حافظه صندلی کمی تامل بر انگیز به نظر می رسد.

نکته قابل توجه نبود کروز کنترل در این خودروی ۱۰۰ میلیون تومانی است که جای تامل دارد. موتور خودرو برای رسیدن به سرعت های بالاتر تحت فشار بالایی قرار می گیرد و دائم باید در دور بالا قرار گیرد. از نکات مثبت اکسنت باید به برند معتبر و کیفیت ساخت آن اشاره کرد.

این خودرو با قیمت ۱۰۷ میلیون تومانی سومین خودروی مونتاژی است که توسط کرمان موتور عرضه می شود. نکته مشهود این خودرو پس از قرار گیری در پشت فرمان آن اختلاف عملکردی محسوس آن با النترا است.

در زمینه شتاب گیری نیز با توجه به موتور کم حجم آن نباید انتظار خاصی را از آن داشت اما موتور به سرعت دور می گیرد و خبری از تاخیر موتور های توربوشارژ شده نیستیم.

اما هیوندای سعی کرده تا با استانداردی مشخص خودرو های خود را عرضه کند و توسان نیز همانند النترا از کیفیت سواری خوبی برخوردار است و می توان گفت که کیفیت رانندگی با این خودرو نسبت به نسل قبلی بهبود قابل توجهی داشته است. از نظر قوای فنی شاهد مشخصات مشابهی با النترا هستیم.

از آن جا که شرکت هیوندای کره به عنوان یکی از اسپانسر های رسمی فیفا به عنوان متولی جام های جهانی فوتبال شناخته می شود. بر روی خودروها لوگوهایی مربوط به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ و امکان شرکت در قرعه کشی برای حضور در این رقابت ها دیده می شد.

در مجموع می توان گفت که نسل جدید خودروهای هیوندای نسبت به مدل های قدیمی از مهندسی پیشرفته تری برخوردارند و فاصله خود را نسبت به رقبای اروپایی کاهش داده اند اما در بازار ایران این پیشرفت مهندسی با پیشرفت شدید قیمت همراه شده است.

اما خودرو مورد بررسی از نمونه های وارداتی به شمار می رود و با قیمت ۱۹۸ میلیون تومان به فروش می رسد (پیش از لغو شدن تعرفه های جدید توسط دیوان عدالت اداری) هیوندای النترا با مدل ۲۰۱۸ از موتور ۲ لیتری MPI بهره می برد که حداکثر قدرت ۱۵۲ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند و این نیرو توسط جعبه دنده ۶ سرعته خودکار به چرخ های جلو ارسال می شود.

صندلی های پارچه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو، استارت دکمه ای و… از امکانات هیوندای اکسنت به شمار می رود.

حس و حال فرمان و محور جلو و اختلاف جعبه دنده آن با النترا حس می شود. در واقع کاملا مشخص است که با خودروی ارزان قیمت تری به نسبت النترا طرف هستیم.

با توجه به شرایط تست و زمان بسیار کوتاه آن نمی توان آن را یک تست درایو واقعی پنداشت اما در هر صورت النترا از فرمان نرمی برخوردار است و جعبه دنده آن نیز در حالت تیپ ترونیک خوب ارزیابی می شود.

توسان نیز به فرمان برقی مجهز شده است و از نرمی مناسبی برخوردار است. تجهیز آن به گرمکن صندلی و فرمان با توجه به هوای سرد و زمستانی پارکینگ کرمان خودرو، آپشن کاربردی به شمار می رفت.

پنجشنبه گذشته بود که شرکت کرمان موتور به عنوان نمایندگی شرکت هیوندای کره جنوبی در زمینه مونتاژ و واردات محصولات این شرکت به ایران، شرایطی را برای خبرنگاران در محل پارکینگ این شرکت فراهم کرد تا در مسیری از پیش تعیین شده به همراه راهنمای شرکت پشت فرمان سه محصول هیوندای یعنی اکسنت، توسان و النترا بنشینند.

همچنین کرمان موتور قصد دارد تا در راستای رضایت هر چه بیشترمشتریان خود اقدام به برنامه ریزی منظم ماهانه جهت برگزاری تست درایو خودروهای هیوندای تولیدی و وارداتی خود کند و از این رو مشابه این برنامه در شهرهای مختلف ایران برگزار خواهد شد.

اما در حالت اتوماتیک رفتار اقتصادی تری از خود بروز می دهد. محور جلوی خودرو نیز تحت فشار دچار کم فرمانی می شود. گرچه خودرو مورد نظر به دلیل باد لاستیک بیش از حد مجاز همراه با کوبش محسوسی در صندلی های عقب همراه بود و این مسئله با این که مسیر تست دارای دست انداز خاصی نبود، مشهود به نظر می رسید.

در ادامه نوبت به هیوندای اکسنت، یکی از ارزان ترین سدان های هیوندایی رسید که به موتور ۱٫۶ لیتری به حداکثر قدرت ۱۲۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر مجهز شده است و این قدرت توسط جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال داده می شود.

به خصوص که حالا قیمت این مدل در بازار به حدود ۲۷۰ میلیون تومان افزایش یافته که نزدیک به ۲ برابر بهای نسخه های دست دوم نسل قبلی با پیشرانه ۲٫۴ لیتری است. از این رو باید صبر کرد و دید که در آینده برای جدیدترین نسل آن چه پیش خوهد آمد.






اخبار مرتبط

  • پیام رسان های داخلی توسط چه کسانی اداره می شوند؟ – دیجیاتو – پوسته وردپرس فروشگاهی
  • قیمت و شرایط فروش جک S5 و جک S3 توسط کرمان موتور اعلام شد – دیجیاتو – پوسته وردپرس فروشگاهی
  • پرهزینه ترین سریال های تلویزیونی سرویس استریمینگ نتفلیکس را بشناسید – روزیاتو – پوسته وردپرس فروشگاهی
  • ناکامی سامسونگ و گوگل؛ بخش سلامت نوکیا به مالک قبلی‌اش فروخته خواهد شد – دیجیاتو – پوسته وردپرس فروشگاهی
  • چالش سرگرم‌کننده گوگل: چند اموجی را می‌توانید در دنیای واقعی پیدا کنید؟ – پوسته وردپرس فروشگاهی
  • سامسونگ از اعضای جدید خانواده گوشی های گلگسی J رونمایی کرد – دیجیاتو – پوسته وردپرس فروشگاهی
  • نمایش پهپاد‌های چینی رکوردشکنی کرد [تماشا کنید] – دیجیاتو – پوسته وردپرس فروشگاهی
  • تلاش پدر نیمار برای جدایی پسرش از PSG + آسان ‌موتور قیمت جدید هیوندای النترا ۲۰۱۸ را اعلام کرد – دیجیاتو – پوسته وردپرس فروشگاهی
  • پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *